Thursday, June 6, 2013


Hai, Assalamualaikum :) Sekarang dah masuk seminggu bulan Jun. Lagi 2 hari nak bukak sekolah. Ohemgi! Homework aku tak sentuh langsung. Mase last day school haritu, cikgu ade suruh buat latihan Fizik Paper 3. Tapi, aku dah hilangkan kertas tu. Mak aih. Takpelah, boleh potostet kan. Hahaha. Anyway, tadi aku ade pegi pasar malam kat D'Gate. Tujuan untuk membeli baju? No no no. Sebenarnya aku nak jumpa seseorang. Jeng jeng jeng.. tak tau kan? Haha. Aku nak jumpa kawan pesbuk aku. Aku rajin laa terserampak ngan dia kat pasar malam, tapi tak perasan laa pulak. Walaupun dia seringkali menunjukkan riak muka macam penyangak tiap kali aku jumpa dia. Phuiiii. Aku tak kenal, sebab pesbuk die tak letak gambar muka dia. Tadi aku pegi jumpe die laa. Hahahaa. Baru nak cite ni. Aku pakai baju besar sket tadi, tanak ar pakai baju fit. Tempat ramai orang ni, dosa banyak oooo, & aku pakai heels. First time kauuu pakai heels. Tetibe plak rase nak pakai heels. Pakai heels nampak tinggi & kewanitaaan sikit. Cewahh. Harap harap sangat laa jangan jatuh tertonggeng tergolek dekat pasar malam tu. But, Alhamdulillah. Takde aksi berikut berlaku. Hehee. Sampai sana aku terus pegi dekat makanan, tadi mak aku kirim beli makanan sikit nak buat berbuka nanti. Dalam masa yang sama, ku menjeling jeling ke kiri dan ke kanan mencari dia. Tak jumpa. Ramai sangat orang ni. & mase aku beli air, aku pusing lagi ke belakang. Tetibe aku nampak dia tengah memusingkan kepala mencari seseorang, mungkin. Aku tengok jelaa, then dia nampak aku kat gerai air tu. Dia datang & terus pukul belakang aku dengan topi dia. Melatah aku kat situ. Kurang asam punye member!
Lepas abes 'shopping' makanan, aku berjalan seiringan dengan dia. Dia ade cakap nak jalan jalan ngan aku. Tak pernah lagi kan. Poyoooo ini semua! Oh lupa, dia ade bawak sorang kawan. Aku kenal dia, senior kat sekolah aku. *bodoh sape tak kenal senior sendiri -,- Tengah jalan jalan, dia amik henfon aku. Die check mesej, tanye ni, tanye tu. Serabut jugak kadang kadang. Pastu die berhenti, rupenye tengah bercakap dengan member die. Aku malas laa berdiri tercokong kat situ macam patung. Kang kene soal lebih lebih. Lebih baik aku cauuu. Aku jalan sorang sorang. Rasa happy sangat bila jalan sorang sorang, rasa bebas. Cehhh. Tengah syok berjalan sambil minum air, sekali dia mari pukul belakang aku dengan tetibe. Terkejut aku, naseb tak tersembur air dalam mulut ni. Eish. Sabar jelah Ezzah oi. Kitorang asyik berjalan je. Tengah berjalan tu ade jugaklaa dia datang merapatkan tubuhnya dengan secara tidak sengaje. Amboii amik kesempatan nampak. Aku perasan kan, ade mate mate yang tengok aku ngan die. Serasi ke? Herm. Die tak sesuai untuk aku. Mungkin dia terlalu hensem. Ye, die memang hensem. Ramai orang cakap. Aku pun rase camtu jugak. Hahahaa. Lupe plak, die dah ade awek woii. Takleh laa nak rembat. Hahaha. Aku harap aku dapat kuar jenjalan ngan dia lagi laa macam tadi & agar dipanjangkan hubungan persahabatan aku dan dia, Amin :')

Bersiap nak pegi umah nenek :D #SayaTauSayaTidakCantik #Poyo

p/s: Kesunyian :/