Friday, December 19, 2014

Today is Saturday. Harini macam biasa bagi orang bekerja. Biasa aku pergi kerja dengan kereta, tapi harini unik sikit sebab aku pergi kerja dengan bot. Hahaha bunyi memang tak pelik sebab sekarang musim banjir melanda termasuk tempat kerja aku. Aku tengok jambatan kat situ abes tenggelam. Mula mula naik bot tu okey lagi sebab air baru paras pergelangan kaki. Tapi bila dah sampai tengah aku tengok pakcik yang tukang tarik bot tu baju dia basah sebab air dah paras pinggang. Mata aku melilau tengok kiri kanan. semua dikelilingi air. Aku berdebar and shaking sampai bot pon turut sama terhuyung hayang. Kang tak pasal pasal jatuh dalam air dah laa tali air tepi tu je. Ishhh. Aku bukannya ape aku takut air lah. Bunyi macam kelakar, tapi itulah hakikatnya! Hahaha. Teringat lagi mimpi semalam pasal aku duduk dalam bot tengah tengah laut dalam. Aku tak boleh bayangkan keadaan dalam air masa tu kalau aku jatuh mungkin aku akan dimakan ikan josh ohh seramshit. Sebab tu aku benci kalau ada sesiapa duk mention pasal "deep sea". Pasal seronoknya scuba diving sekali televisyen memaparkan kisah "the scary of deep sea" dekat animal planet dan keadaan ini menyebabkan otak aku terbayangkan akan makhluk makhluk yang menakutkan dalam tu membuatkan aku takboleh tidur malam ohh tolong hentikan semua ini. Aku pun ingin hidup seperti orang normal juga.