Thursday, December 4, 2014

Assalamualaikum and happy Thursday everyone. Today macam biasa sebagai seorang pekerja membuat kerja dengan berhemah ye. Walaupun hati ini berasa kecewa disebabkan tak boleh pergi Kampung Cina dekat Kuala Terengganu. Takpelah hari lain ade lagi kann bie kann. My bae cakap nanti kita pergi berdua je, tak payah ajak dorang semua. Hahahaha. Bukannya dorang tak ajak aku sekali, nak ajak memang nak ajak tapi aku pulak keje. Oh man, kenapa selalu tak kena time. Dish. Semalam terubat rindu sket jumpa my kesayangan. Kitorang jumpa dekat taman dekat Dgate je. Aku ingat nak lepak dekat pantai hujung dekat Uitm tu tapi kat situ gelap sangat. Kang tak pasal pasal kena kawin free. Tapi best jugak. Hikhik.

Aku tunggu je dekat taman sebab cakap dah on the way. Nampak dah dari jauh naik motor pakai baju purple tapi saje buat buat tak nampak. Calling calling cakap dah sampai, aku just cakap cari je kereta wira no plat TAN milik si Aina, time tu memang Aina ada dengan aku. Aku lambai lambai dari jauh sebab dah malas nak bangun. Last last angkat punggung jugak sebab Aina suruh. Bae tengok je aku jalan nyet nyet nyet dari jauh langsung tak berkelip. Aku senyum senyum je sebab bae datang kan. Tetibe dia nak letak helmet pastu helmet tu jatuh. Uish. Amboi lawa sangat ke sayang malam ni sampai tengok camtu, habis helmet jatuh tu hahahaha. Malam tu aku pakai baju kurung polka dot hitam. Memang tak plan langsung nak keluar pasal baru balek keje. Then, kitorang jalan jalan je and ambik keputusan duduk atas bangku bawah cahaya lampu. Romantik laa sangat sampai lampu tu duk suluh muka aku je. Jadi bae nampak muka aku, tapi aku tak nampak muka dia sebab dia membelakangkan cahaya. Tak aci lah camni dia untung aku rugi. Huh! 

Kitorang borak borak sampai tak hingat dunia. Aku suka sangat malam tu sebab aku dah tak gaduh gaduh and tak berdebar lagi dah. Malam tu aku tunjuk perangai sebenar aku. Aku mintak segala benda henpon dengan wallet dia sebab hobi memang suka meminta dan membelek barang orang. Aku belek belek habis semua sampai tak sedar perbuatan aku tersebut diperhatikan lama. Aku tengok atas tetibe hairan kenapa bae tengok aku sambil tersengih sengih, walaupun tak nampak mana muka tu tapi jelas nampak sengihan beliau menunjukkan giginya yang berlapis itu. Lama pulak tu. Aih angau ke ni hahaha. Setelah lama borak borak, tak sedar dah pukul 10. Mase tu Mira datang cakap Aina dah nak balek. Ye mase tu rase macam Ya Allah kenapa masa berjalan laju sangat. Aku rase aku baru je 5 minit borak borak dengan dia. Kecewa memang kecewa mase tu. Rindu sangat kat dia. Tak lama lagi dia kena pergi Myammar atas urusan kerja and you know how my feeling like Arrrrrrrrr. I'm gonna miss him more more and more. 

Balek je rumah aku terus bukak laptop. Pastu bae mesej cakap ade dekat kedai makan area rumah aku ni. Kedai makan tu kawan aku punye. Memang dekat sangat laa kedai aku dengan rumah aku ni. Kalau tau aku tak balek lagi. Mak aku pun bukannya ingat pasal aku yang dah bebas ni hahaha. Aku cakap takpelah, dah masuk rumah dah pun lagipun dah lewat dah tak manis orang tengok heh. Lepas balek taman memang letih. Tengah main laptop pun aku boleh cakap letih padahal baru je bukak. Last aku rasa letih sangat aku masuk bilik, nak baring rindu katilku. Huhuk. Tapi bila bae tanye letih ke idok nak mandi ke idok, dijawabnye sayang taknak mandi taknak itu ini sayang tak letih and tersangatlah hokey. Takpe tipu sunat tak dosa hehe. Masuk je bilik nak baring rindu katil ni, tengok makhluk gemuk tengah sedap tido atas katil aku. Hamboi kemain ea dia ni. Aku bleber pot pet pot pet suruh dia berambus dari situ. Aku bagi masa 5 minit and aku pergi toilet. Masuk je bilik tengok duk bantai tido lagi. Tengok bukan kemain lagi. Bilik sendiri ade je tapi saje buat buat tak wujud. Bangang jugak kakak aku ni ade otak taknak guna. Eee. Last last aku ambek segala bantal selimut teddy bear bawak masuk bilik dia, bilik bersepah macam tongkang pecah. Aku letih and mengantuk ni redha jelah tido situ. Sambil baring sambil on the phone. Letih letih pun sempat lagi aku usik dia cakap hantu ada sebelah, bae merajuk sebab dia berasa seram malam tu duduk sorang. Aku tak boleh kalau kesayangan ni merajuk lama lama kang tak pasai aku merana jiwa raga basikal. 

Dalam pukul 2 macam tu aku rase mengantuk yang amat sampai aku tak fokus mane dia cakap. Aku tau bae perasan sebab suara aku, suara mengantuk. Last tertido jugak aku kroh kroh kroh. Pagi tu bae cakap best laa dengar sayang berdengkok. Hamboi dah nak sangat, apekebende sedap entah dengar aku berdemgkok. Bae cakap dia memang suka. Ah lantak ah hahaha. Rutin biasa laa tu kejut aku tido. Kalau aku kejut awal, aku kejut dia dulu haaa gitu. Sekarang dah ade orang tolong kejut pepagi and hantar morning text. Aih suwitnye hahahaha.


p/s: Mahal na mahal kita