Saturday, June 28, 2014


Aku rasa macam nak lari je dari rumah. Aku rasa tertekan duduk dalam rumah. Bukan cakap tak sayang family, tapi keadaan rumah macam selalu menghempap diri aku. Ape kene dengan aku? Aku rase aku dah tak normal. Daripada kecik sampai lah sekarang, benda yang aku nak dalam dunia ni  cuma lah nak hidup bersendirian. Memang statement ni gila. Tapi itu lah hakikatnye sekarang. Perasaan ni tak terluah pade sesiapapun, sebab kalau share pun bukan diorang paham perasaan aku. Diorang lagi cakap aku gila. Ya, memang aku gila pun. But one day, mase exam english paper 1 mid year, ade satu karangan bertajuk "Hope". Hell yeah, I wrote everything about my dream that want to be alone. Such a long time I've been waiting for this chance. I tell everything about my dream on the paper. Tersangat puas hati. Habis exam, orang tanya buat karangan ape, aku tak jawab. Nanti jawabnye, "gila". Sabarlah duhai hati. 
Kadang kalau sume family aku takde kat rumah, aku sorang sorang je. Aku rase macam aku boleh buat ape saje yang aku suka. Nanti aku dah besar aku nak duduk sorang sorang je. Senang hati, takde nak pikir masalah lain. Takpe ezzah, nanti lepas spm ko pergi lah mana mana yang ko suka. Tak sabar rasenye. Nak duduk tepi pantai, nak tengok pemandangan laut. Cantikk. Dah lama dah tak pergi tepi pantai. Taknak tengok ramai ramai, nak tengok sorang je. Nanti nak drive, pergi jauh jauh, dah tak payah balik umah. Senang. Dah besar, kena lah pandai berdikari. 
Sama jugak macam situasi dalam kelas, cikgu asyik suruh pelajar duduk dalam group. Kena ade pasangan lah. Cikgu taktau ke yang aku ni tak suka kerja kerja macam ni. Buat sorang sorang je kan senang. Habis cite. Nak bincang ape laa, ergh. Nonsense. Habis sekolah nanti, freedom lah aku. Tak sabar tak sabar tak sabarnye Ya Allah :') 


n/p : Don't mess with me.