Wednesday, September 11, 2013

Aku ada crush. Nama dia bermula dengan huruf R. Dia same umur dengan aku. Umah dia jauh, tapi dia sekolah sama dengan aku. Sekelas dengan aku. Duduk depan aku. Actually, dia budak baru. Baru masuk tahun ni. Dia seorang atlet. Badan dia sasa sangat. Aku selalu melting bila tengok dia. Aku perasan dia kadang suka jeling aku. Aku taktahu apa tujuan dia, tapi aku suka :) Aku selalu tak fokus bila dalam kelas, sebab dah bila duduk depan mata kan. Tengok rambut, telinga, baju, beg & abis sume benda aku tilik. Macam mana aku nak belajar ni? Kadang ada jugak pusing arah aku sebab nak tanya soalan berkaitan dengan pelajaran. Dia tak tanya benda lain, sebab dia budak nerd. Budak suka belajar. Actually aku tak suka mana budak budak nerd ni. Tapi bila dah jumpa dia, aku lain pulak jadinya. Dah 6 bulan aku simpan perasaan ni, aku dah tak boleh simpan lama lama. And pada suatu hari, aku luahkan apa yang aku rasa & apa yang terpendam dalam hati ni yang tak larat nak tanggung rasa sakit pedih lemah jiwa raga. Aku luahkan segala galanya pada dia. Dia hanya membalas, "okay, saya janji tak bagitau orang lain". Oh, crush aku ni nampaknya nak makan pelempang laju laju. Aku luah aku punya feel, dia balas benda lain. Tak bengang mana abang kakak oi. Aku rasa tak semua orang boleh buat macam aku buat ni. Pengakuan berani mati. Esok bila datang skola, aku terus pergi dekat dia. Aku mintak maaf dekat dia pasal semalam. Kadang rasa bersalah jugak sebab bagitau terlalu awal ek. Mane tau dia dah ade awek ke. Tak ke gila main rampas rampas boipreng orang? So, dia cakap laa, "takdok bende ar. Small matter". Dia tersenyum. Alaaa comelnye :3 Pastu rasa lega jugak sikit sikit, dia dah maafkan aku laa tu. Keesokan harinya, tengah aku busy buat report fizik, dia datang kat aku. Dia cakap, "Siap dok lagi report?" Aku menggeleng. Memang laa tak, aku tengah buat kot. Dah siap sume report, aku tengok dia macam orang hilang akal. Tak buat lagi kot report tu sume. 
So, aku buat kerja gila, yang tak pernah dibuat seumur hidup aku. Aku mintak duduk sebelah dia. Nak duduk sebelah dia kena mintak izin dulu. Nasib dia bagi, kalau tak memang masuk kepala dalam bakul lerr. Malu kot. So, aku tanya laa dia nak buat apa. Dia cakap nak report sebab dia tak buat satu pon lagi. Aku dah siap, aku bagi laa aku punya. Masalahnya sebenarnya report aku tak tersusun. Taktau mane satu depan, mane satu belakang. Bantai susun je. So, aku tolong laa dia susun. Kadang aku tak ingat dia punya page. Nak start susun page tu, tiba tiba tangan menggeletar. Paham jelah kan aku tengah duduk sebelah crush aku kot. Rapat pulak tu. Sampai aku boleh dengar dia punya hembusan nafas. Dah tangan menggeletar, sekali dengan kertas report pon menggeletar sekali. Memang kuat sangat. Dia perasan, pastu dia tersengih. Aku rase die paham kot kenapa jadi camtu. Hahahaha. Aku benci laa kenapa laa tangan aku ni, masa best macam ni dia buat hal pulak. Malunya Ya Allah. Aku relaks, aku terus sambung kerja aku & dia sambung kerja dia. Mase dia tengah buat kerja, aku tengok je dia. First time boleh tengok dekat dekat. Selalu boleh tengok dekat belakang die je. Alangkah indahnya dunia ini :) Mase aku tengah duduk sebelah dia tu, aku perasan laa member member rapat jeling aku semacam je. Bukan jeling tajam, jeling jeling manja. Amboi boi boi. Tak penah tengok laki ngan pompuan duduk sebelah menyebelah ke? Hahaha. Lepas kelas, member aku cakap. "Untunglaahh orang tu duduk sebelah crush dia. Jeles plak I tengok". Hahaha, macam macam laa korang ni :D 


Crush, Sitting next to you doing absolutely nothing meant absolutely everything to me.